Twarz ważniejsza od figury

14 maja 2007, 09:42

Nie wszyscy będą w to skłonni uwierzyć, ale płeć przeciwną w większym stopniu przyciąga twarz, a nie idealna figura czy muskuły. Takie wyniki uzyskano w pierwszym badaniu, sprawdzającym w jakim stopniu twarz i ciało budują ogólną atrakcyjność danej osoby.


Księgarnia PWN - Gwiazdka 2024

Wielozadaniowość powiązana z porą dnia

6 maja 2007, 10:48

Niektórzy świetnie radzą sobie z wykonywaniem wielu zadań jednocześnie, a inni nie potrafią tego robić. Najnowsze badania wykazały, że zdolność do "wielozadaniowości” jest mocno powiązana z porą dnia.


Steve Jobs© Apple

Czarne chmury nad Jobsem

28 kwietnia 2007, 08:30

Nad Steve’m Jobsem, szefem Apple’a, ponownie zaczęły zbierać się czarne chmury. Jeszcze niedawno z nieoficjalnych informacji wynikało że SEC (amerykańska Komisja Giełd) uzna, że Jobs nie jest winnym nieprawidłowościom w firmie.


Zakaz kupowania Windows Visty

7 marca 2007, 16:41

Amerykański Departament Transportu (DoT) wydał wewnętrzną instrukcję, w której Daniel Mintz, odpowiedzialny za wykorzystywane przez Departament technologie informatyczne, nakłada moratorium na Windows Vistę, Internet Explorera 7 oraz pakiet MS Office 2007. Moratorium nie zostało w żaden sposób ograniczone czasowo.


Brak snu wpływa na oceny moralne

2 marca 2007, 10:24

Brak snu wpływa na ocenę moralną. William Killgore i zespół z Walter Reed Army Institute of Research w Silver Spring zebrali do udziału w eksperymencie grupę 26 zdrowych dorosłych, którzy pracują dla armii. W ich przypadku prawidłowość osądu jest niezwykle ważna, ponieważ albo sami dysponują bronią, albo w jakiś sposób wpływają na tych, którzy się nią posługują.


Intuicyjne decyzje są najlepsze

11 stycznia 2007, 10:36

Decyzje podejmowane w mgnieniu oka mogą być trafniejsze niż te długo przemyśliwane. Wskazują na to badania nad procesami przetwarzania wyższego rzędu.


Decyzje zakupowe widać w aktywności mózgu

4 stycznia 2007, 15:41

Zespół naukowców z Uniwersytetu Stanforda badał za pomocą rezonansu magnetycznego (MRI) aktywność mózgu osób decydujących się na zakup pożądanego przedmiotu. Podczas oglądania, dajmy na to, pięknej torebki i jej ceny aktywowały się inne obszary mózgu (Neuron).


Niepewna przyszłość PlayStation?

7 grudnia 2006, 12:12

Po zmianach, które zaszły ostatnio w kierownictwie firmy Sony, część analityków uważa, że konsola PlayStation 4 nigdy nie powstanie. Przypomnijmy, że w związku z kłopotami z PlayStation 3 zapadły pewne zaskakujące decyzje personalne.


Kozaki czy szpilki, ferrari czy samochód rodzinny?

19 października 2006, 17:22

Kiedy dokonujemy decyzji zakupowych, często jesteśmy zmuszani do wybierania między opcjami emocjonalnymi i zdroworozsądkowymi. Na przykład, wiemy, że dany model samochodu mniej pali na 100 km, ale nieporównanie większą przyjemność sprawiłoby nam prowadzenie zupełnie innego wozu. Lub potrzebujemy wodoodpornych, ciepłych kozaków, lecz pociąga nas wizja posiadania przepięknych szpilek. Co jest lepszym kryterium wyboru w dłuższej perspektywie czasu: cechy praktyczne czy zadziałanie pod wpływem emocji?


Może później?

8 września 2006, 11:11

Europejska premiera systemu Windows Vista może zostać opóźniona - taką ewentualność przedstawiła firma Microsoft, uzależniając datę premiery oprogramowania od antytrustowych wymagań Komisji Europejskiej.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy